Myytävän auton kuvauksen täsmällisyys on verrannollinen mahdollisten ostajien kokemaan luottamukseen. Mitä tarkempi kuvaus, sitä enemmän luottamusta mahdolliset ostajat kokevat autoa kohtaan. Tämä puolestaan johtaa korkeampiin autosta annettaviin tarjouksiin. Tiedämme kokemuksesta, että auton kuvilla, ja erityisesti vikojen ja puutteiden selkeillä kuvilla, on myönteinen vaikutus hintaan, koska tämä hälventää ostajaehdokkaiden epävarmuutta (sillä näin he ovat täysin tietoisia vahingon laajuudesta). Näin ollen kannattaa ottaa kuvia sekä auton sisä- että ulkopuolelta. Kokemuksemme osoittaa seuraavaa: Mitä alempi varaushinta on, sitä kiinnostuneempia autosta ollaan, koska tarjoajat kuvittelevat itsellään olevan paremmat mahdollisuudet saada auto. Todellisuudessa heidän mahdollisuutensa ostaa halvemmalla hinnalla laskee. Tarjoustenteko lisääntyy, koska useimmat haluavat ostaa auton halvalla, jolloin tapahtuu päinvastainen, eli hinta nousee. Nyrkkisääntö on, et paras hinta saadaan ensimmäisellä kerralla auton ollessa myynnissä – tämä siksi, että monet välittäjät eivät vaivaudu tarjoamaan samasta autosta toistamiseen. Jos hinta tuntui ensimmäisellä kerralla liian korkealta, tarjoajilla on taipumus jättää auto huomiotta sen tullessa uudestaan myyntiin. Tämä tarkoittaa, että aluksi sinun on syytä selvittää, minkä hinnan olet valmis hyväksymään. Pidä mielessä, että Autorola.fi on huutokauppa, joten hinta nousee helposti paljon varaushintaa korkeammaksi. Usein sivuston käyttäjät selvittävät etukäteen, mitä paikallinen kauppias tarjoaisi. Tämä hinta toimii usein varaushinnan pohjana. Autorola.fi etsii sitten toisen ostajan, joka tekee korkeamman tarjouksen.
|
|